Doar 73 de apeluri astăzi…
Joi e o zi mediocră. Luni sunt peste 150 de bucăți.
Cel mai scurt apel 7 secunde. Cel mai lung apel 48 de minute.

Vorbesc ore în șir la telefon: ba trăncănesc în căști, ba țip singur în mașină prin bluetooth, ba umblu cu Iphone-ul în mână setat pe difuzor de parcă aș cere de pomană. Am făcut de-a lungul vieții minim 2000 de ședințe față-n față, prin smartphoane și prin alte ecrane albastre. 

Am un obiecei sănătos, pe care astăzi îl încalc: nu răspund la numerele necunoscute. Să se prezinte printr-un mesaj! Evit să răspund necunoscuților pentru că într-o proporție covârșitoare oamenii îmi cer câte ceva, fără să ne cunoaștem. Iată dovezile de astăzi: 

1. ”Alo, Ștefan? Mă numesc Vasile și am o idee de afaceri bună de tot! Hai să-ți explic, ai 5 minute?”.

Îmi stă pe limbă să-i spun că NU ideea e importantă, ci execuția ideii, implementarea. Îi cer, totuși, să-mi trimită un plan de afaceri. ”Deocamdată nu l-am început, scuze”…


2. Apoi, o doamnă pioasă mă roagă să-i achit o factură la curent de 10.000 lei și-mi trimite poze cu documentele de plată pe Whatsup. 

 

În ultimii 5 ani am interacționat cu mii de antreprenori, cu mii de elevi și studenți, cu mii de oameni din diferite categorii sociale, ahtiați după glorie și succes. În toată această perioadă am primit mii de întrebări care mai de care.

Câteva s-au repetat cu încăpățânare. De aceea am întocmit o sinteză cu ”Top 3 cele mai des întâlnite întrebări pe care le recepționez cu regularitate”:


1. Cum pot face mulți bani într-un timp foarte scurt?
2. Am nevoie de… mă poți ajuta cu…?
3. Am o idee de afaceri, pot să ți-o prezint? (ca să mi-o finanțezi cu timpul și banii tăi).


Concluzie: oamenii vor să primească (fără să ofere nimic), caută scurtături către succes și sunt preocupați pătimaș să-și prezinte ideile unor potențiali investitori (fără să aibă nici cel mai mărunt plan de afaceri).


Niciun ins, niciun urmăritor, niciun comentator nu m-au întrebat vreodată ”ce este o afacere?”. 

Cu toții vor să facă afaceri (au idei mărețe), vor să se propulseze spre glorie, caută aureola succesului și a banilor, dar nimeni nu este interesat de baze, de rădăcină, de început.

 

Nimeni nu este preocupat de drum sau de proces. Doar de destinație. De care, de altfel, habar nu are. Doar bâjbâie o destinație după ureche, după intuiție.
Nimeni nu se întreabă cum se dezvoltă rădăcina, ci cum lucește fructul.

 

În epoca în care educația financiară e mai accesibilă ca oricând, oamenii sunt mai confuzi ca niciodată. Doar 1 din 10 români se autoeducă în online. Restul de 90% doar dau scroll și comentează. Bârfa a devenit un obiectiv inconștient al națiunii. Formate în proporție de 42% din analfabeți funcțional. Și 75% din oameni care n-au pășit niciodată într-o bibliotecă. Și din 35% oameni care nu au citit nicio carte de când s-au născut.  

În general, românii pornesc de la o prezumție absolută, dar falsă: e foarte simplu să fii Antreprenor. Pe de altă parte, ca să ajungi doctor e cumplit de dificil. Să devii avocat, inginer, profesor e complicat, pe când a fi Antreprenor este o platitudine, o banalitate, o floare la ureche.

Chiar și așa, un studiu oficial arată că peste 50% dintre români consideră că pot fi antreprenori, însă doar 9% demarează o afacere. Brâncuși ajunsese la o concluzie la bătrâneți: ”să vezi până departe, e ceva. Să ajungi până departe, e cu totul altceva…”

 

Antreprenoriatul a fost mereu privit în țara noastră ca un accesoriu, ca o garnitură la un fel principal. Adică, din moment ce ai ajuns polițist, economist, procuror, inspector sau arhitect,  nu mai rămâne decât o mutare facilă, accesibilă, ca să faci tranziția către antreprenoriat. Nimic mai fals! Nu există ipoteză mai arogantă și înșelătoare.

Ceea ce mă uimește  este că această perspectivă cretinoidă nu se domolește. Din contră, frustrarea multor indivizi (marea majoritate lipsiți de educație) se extinde asupra oamenilor cu bani. Vă explic imediat cât este de absurdă această aversiune.

 

Am făcut o facultate la Stat (A.I. Cuza, cea mai veche universitate din România), am un masterat în Științe penale și am profesat ca avocat definitiv. Niciodată nu i-am putut înțelege pe colegii (de breaslă și nu doar) care tratau cu sarcasm și zeflemea pe antreprenori. Am fost și am rămas mereu pe baricada antreprenoriatului.

Personal, mi se pare cea mai complexă, amplă și diversă meserie dintre toate meseriile. Pentru a fi un om de afaceri strălucit trebuie să te pregătești cu sudoare în cele mai variate domenii: să fii persuasiv, să fii prieten cu cifrele, să fii empatic, să fii dur și disciplinat, să știi să refuzi categoric, să ții capul plecat, să fii teatral uneori, milos, nemilos, mieros, războinic, viclean, să ai o cultură generală bogată, șă știi matematică, puțină biologie, geografie și informatică, să ai capacitatea de a face bine colectiv cu prețul de a răni o minoritate etc.


A fi un bun om de afaceri (corect) este o știință, o artă, un proces fenomenal de dificil, o muncă uluitoare și o capacitate de a te autoeduca fulminantă.

De aceea de ceva vreme, lucrez la o teorie proprie, prin care vreau să explic chintesența unei afaceri. De fapt, simplitatea ei.

Ce înseamnă în realitate o afacere?
Cum funcționează de la rădăcină și cum te poate propulsa pe culmile succesului?

Următoarele explicații sunt închinate antreprenorilor. Fie că ei sunt începători, fie că sunt avansați. De ce antreprenorilor? Pentru că ei sunt supuși celor mai bizare (pre)judecăți. 

Lucrez la această teorie de multă vreme. Poate că este rodul întregii mele vieți profesionale. Să spunem că filozofia la care am trudit și pe care o prezint este o dedicație smerită pentru toți antreprenorii care s-au zbătut, au alergat, s-au sufocat, au căzut și s-au ridicat de jos din hăul întunecat al prejudecăților, răutăților și eșecurilor. Toți oamenii de afaceri trec mai devreme sau mai târziu prin labirintul întortocheat al afacerilor, prin focul îndoielilor, prin purgatoriul înfrângerilor. De acolo vin și eu.

Da înainte să începi lectura, citește prefața:

Vei pierde! Vei pierde! Vei pierde! Vei pierde!
Apoi vei câștiga!

 

Să numim acest concept ”Metoda Mandachi: cei cinci piloni și o steluță” sau ”Metoda Mandachi: cei cinci copaci din junglă și o turmă de hiene”

Fii concentrat la ceea ce îți explic și istoria ta de antreprenor se va schimba după ce vei citi integral (și, obligatoriu, vei trece la acțiune).


Orice afacere are 5 piloni și o steluță. Nimic mai mult:

1. Antreprenor
2. Produs
3. Client
4. Echipă
5. Marketing & Vânzări

* Concurență

Nu există nimic în plus.
Dacă oamenii ar înțelege cum se îmbină aceste elemente, cum se completează și cum se întrepătrund, toate afacerile ar deveni mult mai accesibile și mai prospere.
Profitul apare când ți-e clar mecanismul, nu când pipăi prin dioptriile intuiției.

Problema este că noi avem o tendință habotnică de a complica totul până când nu mai înțelegem nimic, și astfel, afacerile crează anxietate, frustrare și, în final, abandon.

Frica de abandon din psihologie este frica de faliment în business. Și, de ceea ce te temi, nu scapi.

Unul dintre cele mai importante sfaturi pe care mi le-a dat un mentor-maestru a fost principiul KISS: Keep It Stupid Simple!

Să începem!

 

PILONUL 1: ANTREPRENORUL.

Cel mai mare autosabotaj al Antreprenorilor: uită că ei sunt fundamentul afacerii. Antreprenorul se neglijează și inventează tot felul de alte baze esențiale.Dacă întrebi 100 de antreprenori care-i cel mai important pilon al afacerii, 99 dintre ei ar ezita să se auto-nominalizeze ca fiind pilon în afacere. Vor spune: vânzările, marketingul, reclama, odihna, stresul, lupta, , ambiția, somnul, strategia, planificarea. 

Din antreprenor se naște și moare afacerea. El e Adam și Eva. Creatorul. Artizanul. Demiurgul. Făurarul.

Antreprenorul este creierul oricărei afaceri. Ce se întâmplă cu cel mai sănătos, arătos, musculos și bronzat corp atunci când creierul e defect? Totul se prăbușește. Degeaba ai biceps, triceps, piept, pătrățele, dacă faci un atac cerebral.

Nu te neglija! Tu ești cel mai important pentru afacerea ta. Tu ești sămânța. Fii egotic dacă e nevoie în afacerea ta. Afacerea ta are nevoie de tine, de versiunea ta sănătoasă, de mindsetul tău fenomenal.

Ești un geniu! Ești un creator! Ai învins. Ai triumfat. Ca să ajungi antreprenori trebuie să învingi psihologic pe toți cei care aruncă pietroaie spre tine. Ești un învingător, omule! Ai răzbit înainte de a începe să faci afaceri. Pentru că ai decis să le faci.

Antrenează-te! Educă-te! Ridică-te! Tu ești antreprenorul. Investește în educația ta. Doar așa se va oxigena creierul afacerii tale. 


PILONUL 2: PRODUSUL

Baza oricărui business este o relație între cineva care vinde și cineva care cumpără ceea ce primul scoate la vânzare.

Nu confunda produsul cu ideea. Produsul/ serviciul este reflexia unei nevoi. Produsul este un răspuns. Este o REPLICĂ. De fapt, o RIPOSTĂ.


Îmi imaginez că prima afacere de pe planeta pământ a fost cam așa: un om preistoric a oferit un produs/serviciu unui alt om preistoric, contra unui preț (un troc cel mai probabil). Poate că i-a dat o piele de lup contra unui drob de sare. Unul a venit cu o problemă, celălalt a ”ripostat” cu o soluție.

Esența celei mai vechi afaceri este la fel de actuală în zilele noastre: un individ are o ofertă (o piele de urs) și un alt individ are o cerere sau o nevoie (îi este frig în peșteră). Punct.

Afacerea este despre Ofertă (produs/serviciu) și Cerere (nevoie) și fix așa s-a perpetuat până în momentul în care citești această teorie.

Structura de rezistență a oricărei afaceri o poate înțelege și un copil, deși cei mai mulți dintre antreprenori o complică stupid.

Iată marea filozofie a tuturor afacerilor, a tuturor veacurilor, în 4 cuvinte mari și late: VÂNZĂTORUL REZOLVĂ NEVOIA CUMPĂRĂTORULUI.

Nimic mai mult, nimic mai profund, nimic mai adânc. De aici pornește întreg edificiul unei afaceri. Aici începe marketingul, aici se naște procesul de vânzări. De la o esență absurd de simplă.

 

Dacă antreprenorii ar înțelege aceste 4 cuvinte, și-ar propulsa afacerile cu viteza luminii. Totul pornește de la o nevoie, de la o durere, de la o lipsă, de la o trebuință a unui om, numit cumpărător. Cum traducem această ”știință”?

Prima dată Antreprenorul identifică nevoia. Asta este sarcina lui primordială. Omul peșterilor identifică o breșă în piață: că alți indivizi tremură de frig și se holbează după o soluție.


”Verbul-chintesență” este ”a vinde”. Vânzarea este fructul iubirii dintre Vânzător și Cumpărător (oferta vs. nevoie).

 

Prima datorie a unui antreprenor este să IDENTIFICE nevoia. Dar nevoia a cui este? A unui client! Știi cine e el? Cine e el?

Pasul următor este să conceacă o soluție.

Așa se naște un PRODUS sau un SERVICIU.

Dacă foamea este nevoia clientului, antreprenorul îi dă soluția: mâncare gustoasă.
Dacă îl doare măseaua, îi scoate nervul (serviciu prestat). Dacă îi este somn, îi dă o cameră la hotel. Dacă nevoia e de înțelepciune, Antreprenorul livrează consultanță/sfaturi/terapie/BizzAccelerator. Dacă nevoia Clientului este validarea egoului, Antreprenorul concepe un Ferarri.

Nota Benne! Niciodată Clientul nu a fost stăpânul Antreprenorului așa cum, fără sens, afirmă unii începători. Sanctitatea Sa, NEVOIA, ea este stăpână.

Produsul/Serviciul este rodul VIZIUNII Antreprenorului. Asta poate suna paradoxal pentru unii oameni de afaceri: dar ce legătură are viziunea cu produsul? Iată legătura: viziunea este un obiectiv-aspirație. Antreprenorul visează să cucerească lumea, corect?

”CUM?” Cum voi cuceri eu lumea? Cum voi ajunge eu cel mai bogat/prosper/liber/independent om? Răspuns: rezolvând nevoi la cel mai înalt nivel, cu pasiune, entuziasm și (mult) mai bine decât rezolvă nevoile concurența mea.

Prin urmare, visul antreprenorial e dependent de vânzare. Iar vânzarea e dependentă la rându-i de produs. Orice idee măreață în business, orice viziune maiestoasă sunt conectate la produs (și implicit de procesul de vânzare).

Niciun antreprenor nu poate ajunge la apogeul viziunii sale fără să conceapă un produs.
Dar nu uita că ideea e un fleac fără o implementare corectă.
Ideea nu este despre înțelegerea nevoii clientului, ci poate fi o revelație, o trăznaie, o opinie, o intuiție.

Nu confunda ideea cu produsul. Ai un produs atunci când știi ce durere are clientul. Ai o idee atunci când crezi că știi, când intuiești, când ești cu capul în nori. Ideea se transformă în produs atunci când cunoști cine e clientul, unde e clientul și ce dureri are clientul.

 

Revenind. Dacă ești Antreprenor, VINZI, nu ai scăpare (chiar dacă multora le stă în gât statutul de negustor). Indiferent dacă vinzi diamante sau lături la porci, dacă vinzi cele mai elevante, grandioase, nobile, distincte și distinse servicii, nu poți fi antreprenor fără să vinzi. Și atunci când vinzi, devii negustor/vânzător/comerciant.

 

Dar ce faci atunci când nu-ți place ceea ce faci? (adică oferi un produs în silă, doar pentru profit). La început e posibil să faci compromisuri: ca să ajungi la succes satisfaci nevoi cu care nu rezonezi. Adică: ești pasionat de mâncare, dar vinzi șuruburi. Ca om de afaceri, poate avea logică această decizie. Dacă antreprenorul detestă să satisfacă nevoia clientului (nu îi place ceea ce face) nu va putea satisface nevoia Clientului prin servicii superioare.

Ca atare, NEVOIA CLIENTULUI TREBUIE SĂ SE INTERSECTEZE CU PASIUNEA ANTREPRENORULUI.

Caută-ți pasiunea, descoperă-ți visurile, scoate la iveală vocația ta! Și abia atunci când iubești ceea ce faci vei putea oferi servicii (cu adevărat) uimitoare.

 

Care este nevoia antreprenorului? Pentru că Antreprenorul vinde un produs și încasează un preț. PROFITUL! Banii! Cât mai mulți bani. Este atât de firesc și logic.

Rațiunea afacerii este să genereze bani. Însăși definiția unei societăți comerciale e relevantă: orice firmă se constituie pentru a genera profit. Aceasta este rațiunea existenței unei companii, chiar dacă există mulți analfabeți funcțional care fac spume că oamenii de afaceri fac bani.

De ce e posibil ca unii care zac pe tușă (non-antreprenorii) să arunce cu rahat în  Antreprenorii care își dau duhul pentru a rezolva nevoi? Din cauza lipsei educației la nivel de societate.

Cum poți să jignești un Antreprenor că ar fi lacom de bani, când această ”lăcomie” este rațiunea profesiei? Păcat că mulți oameni de afaceri renunță, capitulează în fața criticilor unor neica-nimeni, care comentează de pe tușă.

Bagă la cap, antreprenorule: esența afacerii este să producă bani.


Cu cât mai mulți bani, cu atât nevoile profunde sunt mai (bine) satisfăcute. Iar acest ping-pong între nevoi satisfăcute și oferte grozave, creează loialitate și servicii superioare.

CONSECINȚA MAGNIFICĂ:
Consecința magistrală pe care nu o înțeleg mulți este următorul automatism: în clipa în care în punga Antreprenorului intră prețul primit (banii), cvasi-automat, o cotă parte intră în buzunarele Statului. Aici este splendida interacțiune a Antreprenorului cu Societatea (cu binele general al comunității).  Atunci când un Antreprenor încasează, nu doar nevoia sa este satisfăcută ci și nevoia Statului. Școli, poliție, servicii publice, pensii, spitale, autostrăzi. Aici este o cheie pe care nimeni nu o reliefează îndeajuns în favoarea mediului de afaceri.


Atunci când un antreprenor încasează, și Statul își rezolvă ”durerea”. Această consecință ar trebui predată copiilor încă de la grădiniță. Și vă asigur că România ar fi un El Dorado al antreprenoriatului pe plan mondial. A face bani nu e o artă a Antreprenorului. Arta de a face bani CORECT se poate numi artă. Doar atunci banii încasați de stat se întorc indirect înspre Anptreprenor.

 

PILONUL 3: CLIENTUL

Pentru cine te zbați? În afaceri Clientul este motivul zbuciumului Antreprenorului. Era un citat antic: ”toate drumurile duc la Roma”. În afaceri, toate drumurile duc la Client.

Cele mai mari gafe de marketing se fac atunci când persoana și personalitatea clientului îți sunt necunoscute sau prea puțin cunoscute. Cea mai mare tragedie (previzibilul faliment) pentru afacerea ta este atunci când te zbați să-i fii pe plac cuiva pe care nu-l cunoști bine. 

Află cine este clientul tău.

Apropo, cine este clientul tău? Îi cunoști durerea? Îi cunoști pasiunea? Știi ce iubește? Unde se află clientul tău? Ce iubește să facă el? Care-i visul lui? Care-i temerea lui? Care-i trauma lui?

Există cinci întrebări vitale pentru a-ți cunoaște clientul:

  1. Care este portretul robot (în detaliu) al clientului meu?
  2.  Unde este clientul meu?
  3.  Care este cea mai mare nevoie/provocare/suferință/durere a clientului meu?
  4.  Cum pot oferi o experiență extraordinară clientului pentru a-i rezolva nevoia?
  5.  Ce feedback și opinie are clientul meu cu privire la experiența pe care i-am oferit-o?

    Nu uita: clientul într-o afacere este nu doar un robot care cumpără, ci o ființă umană cu emoții, aspirații, visuri. 


Păstrează-ți clienții și te vei îmbogăți. Clientul nou este mult mai scump decât clientul vechi. Convingerea unui client nou să achiziționeze produsele sau serviciile tale necesită adesea eforturi uriașe din partea echipei  tale de vânzări. Dar dacă relația este stabilită, costurile de marketing sunt mult mai mici. 

Cea mai mare valoare pe care i-o poți aduce este conexiunea. Conectează-te cu clientul și nu-l vei mai pierde niciodată!

Următorul pas după conexiune este să îți schimbi mindsetul cu privire la client: consideră-l pe client PARTENER ÎN AFACERE. Pentru că asta și este. El îți crește afacerea, nimeni altcineva.


Clientul este ambasadorul brandului tău, purtătorul tău de cuvânt. Și nu în ultimul rând, clientul tău este sursa ta de inspirație. El te motivează să ajungi la stele!

 

  1. ECHIPA

    Mulți antreprenori habar nu au ce-i echipa. Își imaginează  că echipa e o adunătură de subordonați pe care-i manipulezi prin teambuilding. Îți faci iluzii deșarte că echipa înseamnă doar unitate, motivație sau leadership. Da, și aceste elemente sunt importante. 

 

Dar în primul rând și înainte de toate, Echipa este despre CLARITATE și despre ÎNCREDERE.

Nu există echipă motivată dacă nu există claritate.

Nu există performanță dacă echipele nu știu precis obiectivele.

 

Pe cale de consecință, înainte de orice argumente siropoase cu privire la echipă, dă-i cinci obiective extrem de precise. Scrie-le acum. Dă-i cinci obiective mari, generale, și 25 de rezultate cheie secundare (obiective secundare, cuantificabile în baza cifrelor). Inteligibile. Să le înțeleagă orice angajat cu trei clase.

Claritatea înseamnă motivație iar încrederea este piatra de temelie a oricărei echipe. Încearcă să sădești încredere în primă fază, abia apoi ajungem la motivație.

 

Încrederea apare atunci când știi că te poți baza pe colegul tău. Să fii un bun lider nu înseamnă să ții speechuri motivaționale, ci să aduci claritate, obiective și încredere. Înainte de inspirație, este claritatea. Înainte de motivație este încrederea.

 

  1. PILONUL : MARKETINGUL & VÂNZĂRILE

 Într-un business nu există emițător mai mare de confuzie ca marketingul. Cei mai mulți dintre oamenii de afaceri o bâjbâie. Iată top 3 confuzii:

1. Marketingul = publicitate (publicitatea este doar o felie din marketing, nicidecum întreg marketingul)
2. Marketing = vânzări (uneori se suprapun, dar au funcții distincte)
3. Marketing = comunicare (relațiile publice se concentrează pe gestionarea reputației. Marketingul este despre A CREA și despre a COMUNICA, dar nu este doar comunicare)

Am realizat campanii uriașe de marketing, fără să înțeleg în profunzime marketingul. Da, poți avea rezultate. Dar la stele ajungi cu strategie. Unde nu-i strategie, e doar loterie, unde nu-i strategie, e doar gălăgie.

Marketingul este acel instrument prin care Antreprenorul ”strigă” către Client ”am soluția cea mai potrivită nevoii tale cele mai acute”. Marketingul nu doar că identifică nevoia clientului, dar o și ANTICIPEAZĂ.

Ca atare, atunci când pronunți cuvântul ”marketing” să te gândești prima dată la CLIENT. Nu la reclame, nu la publicitate, nu la rellsuri. Marketingul este procesul prin care compania ta (creația ta) devine povestea preferată a clienților săi. Când clientul te caută ca să-i satisfaci nevoia, atunci ai făcut marketing corect.

Marketingul construiește o punte emoțională între brandul tău și clientul la care râvnești.

Rețeta succesului în strategia ta de marketing e simplă: atunci când relațiile comerciale se transformă în conexiune, ai reușit. Într-un business de succes, conexiunea este preludiul vânzărilor. 

Marketingul este despre percepția clientului și despre soluția cu care te prezinți în fața clientului Dar ca să înțelegi percepția clientului trebuie să-i știi nevoia, aspirația, visurile.

Conectează-te cu clientul ca să știi totul despre el pentru că marketingul este despre aceeași SACROSANTĂ NEVOIE despre care vorbim. Abia atunci vei gestiona  relațiile cu clienții în așa fel încât să-i menții atenți, captivați, pasionați și devotați brandului tău.

* CONCURENȚA

 

Îți imaginezi că atunci când tu lucrezi să rezolvi nevoia clientului, ești singurul care o face?

Crezi că atunci când scanezi după clienți, ești singur pe lume?

Crezi că afacerea e un cules de flori pe un câmp plin de lavandă mov și liliac parfumat?  

Fă un exercițiu de imaginație. Înlocuiește câmpul de lavandă cu un teren arid, uscat, fisurat de secetă. Un deșert sufocant, încolțit de buruiene țepoase și plin de urzici. De departe se aude un tropot care se intensifică. Observi o ceată imensă de sălbăticiuni. Șleahta se apropie  și vibrația se intensifică.

Începi să tremuri când constați că orizontul se întunecă sub viteza unei turme imense. Masive,  tot mai mari, cu grumazul solid și cu cea mai puternică mușcătură din lume, fug chircite.

Devin tot mai mari și mai numeroase pe măsură ce se apropie. Cu ochii scânteind,  agresive, musculoase, păroase, urât mirositoare, cu ochii înroșiți, rânjind, mii de hiene gonesc spre tine urlând, lătrând, cu praful ridicându-se din coamele înfoiate. Ele scrâșnesc din colții de oțel și scot fum pe nări.

Sunt nemâncate, înfometate, hămesite și vor răzbunare. Trage aer în piept pentru ultima oară. Vei fi devorat!

Nu ești singurul care are oferte. Nu ești singurul flămând. Nu ești singur pe planeta afacerilor. Ai concurență. Masivă. Feroce. Musculoasă. Agresivă.

Afacerea nu e un cuibar de iepurași cu iarbă și morcovi printre dinți, ci o junglă plină de hiene, care mai de care mai bătăioase, mai combative, mai inventive, mai geniale.

Ești într-o arenă. Lupți sau mori. Evoluezi sau mori. Inveți sau mori.

Dar există și o veste teribil de bună în toată această scenă sângerie: doar alături de hiene te călești! De la hiene înveți, nu de la iepurași. Bucură-te când ai în față fiare sălbatice, ahtiate după succes. Caută-i pe competitorii cei mai flămânzi. Nu-i căuta pe iepurași. Nu vei progresa. Fii regele junglei! Fii hiena cea mai puternică! Încordează-ți maxilarele afacerii și mușcă din pradă. 

Pentru că ai dreptul să devii regele junglei. Pe un singur drum: calea educației. Cu o proteină substanțială: educația. Cu hidratare maximă: educația. Educă-te zilnic! Citește! Muncește! Învață! Caută-i pe mentori! Mergi la cursuri! Ascultă podcasturi! Cazi! Ridică-te! Luptă! Învață!

Doar așa vei ajunge la potențialul tău maxim. Doar așa vei fi cu adevărat ceea ce ești sortit să fii: un antreprenor care și-a atins adevăratul potențial!

Și abia atunci steluța se va transforma într-o stea. În steaua ta proprie, în steaua polară a afacerii tale, cu lumina personală, cu legenda personală, cu universul personal. Cu viața visurilor tale.

Voi elabora unul dintre cele mai ample, complexe și originale programe de mentorat pentru antreprenori din câte s-au făcut la noi. Voi încerca să dezvolt un produs educațional unic în România. Aici voi preda toată metoda prezentată mai sus în ședințe de consultanță LIVE, prin Zoom, cu antreprenorii care vor să-și consolideze afacerea prin strategie, marketing și mindset. Dacă vrei să lucrăm împreună, programează o ședință de calificare. Book a call now! www.bizzaccelerator.ro